U heeft een vraag of een klacht en u wilt met mij in gesprek?
- U kunt mij bereiken per telefoon 06-4811 5597
- Per e-mail rfh.tobe@gmail.com
- óf indien u dat wenst het contactformulier gebruiken.
Ik kan mij voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om een klacht te bespreken. Als u dat prettig vindt dan kan u altijd een bekende of familielid meenemen.
De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ).
Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken.
De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.
Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:
- Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij je behandelaar.
- Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging en zij zorgen dat een klachtfunctionaris in actie komt.
- Indien de Klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie voorgelegd. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals kosten https://www.degeschillencommissiezorg.nl
Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.
Ik wens je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben hoor ik dat graag.
Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.
Contactgegevens:
Praktijk Tobe
Fazantstraat 10
2902 JA Capelle aan den IJssel
Mob: 06 - 4811 5597
E-mail: rfh.tobe@gmail.com
Telefonisch en whatsapp mogelijk op:
Maandag tot en met vrijdag 09.30u tot 20.00u